TIETOSUOJAKÄYTÄNTÖ

Verkkokauppa Kämmenkukan kotisivulla Y-tunnus  614334-1 paikassa Tampere käsittelee asiakkaan toimittamia henkilötietoja, jotka täyttävät ja vahvistavat käyttöehtojen, sähköisten tilausten ja toimitusten käsittelyn sekä tarvittavan tiedonvälityksen lain edellyttämän ajan kuluessa.

Yleiset säännökset

1. Henkilötietojen rekisterinpitäjä, joka noudattaa GDPR - asetusta

 on Kämmenkukka, Y-tunnus 2614334-1  , paikassa Tampere.

2. Rekisterinpitäjän yhteystiedot ovat: sähköposti: Floristititta@gmail.com, puh.: 0509184923

3. Henkilötietoja ovat kaikki tiedot, jotka liittyvät tunnistettuun tai tunnistettavissa olevaan luonnolliseen henkilöön.

Henkilötietojen lähde

1. Rekisterinpitäjä käsittelee asiakkaan suostumuksella saamiaan henkilötietoja, jotka on kerätty sopimuksella verkkokaupan sähköisen tilauksen hankkimiseksi ja täyttämiseksi.

2. Rekisterinpitäjä käsittelee vain asiakkaan tunnistetiedot ja yhteystiedot, jotka ovat välttämättömiä ostosopimuksen täyttämiseksi;

3. Rekisterinpitäjä käsittelee henkilötietoja lähetys- ja kirjanpitotarkoituksiin sekä sopimuspuolten tarvittavan tiedon välittämiseen lain edellyttämän ajan verran. Henkilötietoja ei julkisteta eikä niitä siirretä muihin maihin.

Tietojenkäsittelyn tarkoitus

Rekisterinpitäjä käsittelee Asiakkaan henkilötietoja seuraavissa tarkoituksissa:

1. Kotisivun rekisteröinti GDPR:n luvun 4 jakson 2 mukaisesti;

2. Asiakkaan luoma sähköinen tilaus (nimi, osoite, sähköposti, puhelinnumero);

3. Noudattaa Asiakkaan ja Rekisterinpitäjän välisestä sopimussuhteesta johtuvaa lakia ja määräyksiä;

4. Henkilötiedot ovat välttämättömiä ostosopimuksen täyttämiseksi. Sopimusta ei voida tehdä ilman henkilökohtaisia tietoja.

Henkilötietojen tallennuksen kesto

1. Rekisterinpitäjä tallentaa henkilötietoja niin kauan kuin on tarpeen Rekisterinpitäjän ja Asiakkaan välisestä sopimussuhteesta johtuvien oikeuksien ja velvoitteiden täyttämiseksi ja kolmen vuoden ajan sopimussuhteen päättymisen jälkeen;

2. Rekisterinpitäjän on poistettava kaikki henkilökohtaiset tiedot henkilötietojen säilyttämiseen tarvittavan ajan kuluttua.

Henkilötietojen vastaanottajat ja käsittelijät

Asiakkaan henkilötietoja käsittelevät kolmannet osapuolet ovat Rekisterinpitäjän alihankkijoita. Näiden alihankkijoiden palvelut ovat välttämättömiä, jotta sopimus sähköisen tilauksen hankkimisesta ja käsittelystä Rekisterinpitäjän ja Asiakkaan välisessä sopimuksessa voidaan toteuttaa.

Rekisterinpitäjän alihankkijoita ovat:

  • Webnode AG (verkkokauppajärjestelmä);
  • Rahtiyhtiö Posti / Matkahuolto
  • Google Analytics (kotisivun analytiikka);

Asiakkaan oikeudet

Asetuksen mukaisesti Asiakkaalla on oikeus:

1. oikeus tutustua henkilötietoihin;

2. oikeus henkilötietojen oikaisuun

3. oikeus henkilötietojen poistamiseen;

4. oikeus vastustaa henkilötietojen käsittelyä;

5. oikeus tietojen siirrettävyyteen;

6. oikeus peruuttaa suostumuksensa henkilötietojen käsittelyyn kirjallisesti tai sähköpostitse osoitteeseen: Floristititta@gmail.com;

7. oikeus esittää valitus valvontaviranomaiselle, jos epäillään Asetuksen rikkomista.

Henkilötietojen turvallisuus

1. Rekisterinpitäjä sitoutuu toteuttamaan kaikki tekniset ja organisatoriset varotoimet, jotka ovat tarpeen henkilötietojen suojaamiseksi.

2. Rekisterinpitäjä on tehnyt teknisiä varotoimenpiteitä tietojen tallennustilojen turvaamiseksi, erityisesti varmistanut pääsyn tietokoneelle salasanan avulla, käyttänyt virustentorjuntaohjelmistoa ja ylläpitänyt tietokoneita säännöllisesti.

Loppusäännökset

1. Tekemällä sähköisen tilauksen verkkosivustolla Kämmenkukka Asiakas vakuuttaa olevansa tietoinen kaikista henkilötietosuojaehdoista ja hyväksyy ne täysimittaisesti;

2. Asiakas hyväksyy nämä säännöt valitsemalla valintaruudun tilauskaavakkeessa;

3. Rekisterinpitäjä voi päivittää nämä Säännöt milloin tahansa. Uusi, päivitetty versio on julkaistava tällä verkkosivulla.

Nämä säännöt tulevat voimaan 27.1.2020


Verkkokaupan toimistusehdot

Maksut

Voit maksaa verkkokaupassamme seuraavilla maksuväineillä:

MobilePay
PayPal
Tilisiirto
Lasku

Myyntialue

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueelle. We only deliver in Finland.

Toimitustavat

Käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postia sekä Matkahuoltoa. Voit valita myös myymälästä noudon, jolloin toimituskulusi ovat 0€ ja voit noutaa tuotteesi myymälästä milloin sinulle sopii, liikkeen aukioloaikojen puitteissa. Säilytämme myymälästä noutona tilattuja tuotteita 2kk.

Toimituskulut

Toimituksiin lisäämme käsittely- ja postituskulut 5,90 euroa. Mikäli palautat koko tilauksen, pidätämme palautettavasta rahasummasta palautuskulun 5,90€. Kookkailla tai erilliskäsittelyä vaativilla tuotteilla toimitusmaksu on 15€, esimerkiksi särkyvät pakkaamme ja toimitamme niiden vaatimalla tavalla. Kimput ja kasvit toimitetaan Tampereen alueelle hintaan 15€.

Toimitusaika

Tuotteet lähetetään tavallisimmin seuraavan arkipäivän aikana. Alennusmyyntien ja kampanjoiden aikana lähetys voi pitkittyä, mutta tilaukset pyritään toimittamaan eteenpäin viimeistään 3 arkipäivän kuluessa tilauspäivästä. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi saat sähköisen saapumisilmoituksen. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa.

Pyrimme poistamaan väliaikaisesti loppuneet tuotteet verkkokaupasta, mutta jos jokin tilaamasi tuote on loppu, olemme sinuun yhteydessä puhelimitse tai sähköpostitse. Tilaukset pyritään toimittamaan täydellisinä. HUOM! Jos tilauksessa on tuotteita, joille on ilmoitettu poikkeava toimitusaika, koko tilaus toimitetaan vasta puuttuvan tuotteen saavuttua.

Myymälästä noudettavien pakettien nouto onnistuu 1-2 arkipäivän sisällä tilauksen tekemisestä, säilytämme tilauksia 2kk.

Tuotteen palautus

Kaikista palautuksista on sovittava aina kanssamme etukäteen. Palautusaika paketin noutohetkestä on 14 päivää. Palautuksista, joista ei ole etukäteen informoitu, veloitamme 10€ erillisen käsittelykulun. Tavoitat meidät parhaiten sähköpostilla osoitteesta floristititta@gmail.com tai puhelimella numerosta 0509184923.

Elintarvikkeilla ei ole palautusoikeutta.

HUOMIOITHAN, että kuluttajasuojalain mukaisesti tilauksen noutamatta jättäminen ei vastaa tuotteen palautusta. Noutamatta jätettyjen pakettien / toimipaikkapalautusten kaikki toteutuneet postikulut sekä muut kulut veloitetaan asiakkaalta ennen rahojen palauttamista. Noutamattoman paketin uudelleenlähettämisestä perimme uuden postimaksun.

Toimipaikkapalautuksena kaupalle palautuneen tilauksen tuotteiden peruuttaminen ei onnistu, jos asiakasta ei tavoiteta tai hän ei ole yhteydessä koskien palautunutta pakettia kuluttajasuojalain mukaisen 14 vuorokauden sisällä.

POSTIN kautta lähtevissä paketeissa on mukana palautustarra, jonka liimaamalla paketin päälle tuotteen saa palautettua postitse. Palauttaessasi yksittäisen tuotteen tilaukseltasi, palautus on ilmainen. Mikäli palautat koko tilauksen, pidätämme palautettavasta summasta palautuspostituksen 5,90€. Jos palautat tuotteen, jonka mukana on tullut kaupanpäällinen on myös kaupanpäällinen palautettava.

Pidäthän postista annettavan palautuskuitin tallessa. Mikäli palautuspaketti katoaa, eikä sitä löydy postin seurannasta, paketti on palauttajan vastuulla ilman kuittia.

MYYMÄLÄSTÄ NOUTONA tilattujen tuotteiden palautus myymälään tai omakustantaisesti postipakettina.

Pakkaathan tuotteet huolellisesti, erityisesti jos ne ovat helposti särkyviä, mieluiten niihin paketteihin joissa ne ovat saapuneetkin. Mikäli tuote on huonosti pakattu palautettaessa ja se rikkoutuu matkalla, emme palauta rahoja tuotteesta!

Maksun palautus

Maksu palautetaan asiakkaalle kolmen päivän kuluessa siitä, kun palautus on saapunut liikkeeseemme. Huomaathan, että summan näkyminen tililläsi voi viedä muutaman pankkipäivän pankista riippuen. 

Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset

Valitettavasti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta paketit ei aina onnistu kulkeutumaan ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut kuljetuksessa, tee jo heti noutovaiheessa vahinkoilmoitus toimipisteeseen. Ota myös yhteys meihin floristititta@gmail.com, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta.

Kaupan peruuttaminen

Peruutuksen tekeminen on mahdollista heti tilauksen teon jälkeen kunnes tilaus on käsitelty. Voit tehdä peruutuksen puhelimitse tai sähköpostilla. HUOM! Peruuttaminen ei ole mahdollista kun paketti on toimitettu. Noutamatta jättäminen ei vastaa peruutusta. Myymälästä noudettavien tilauksien peruuttaminen onnistuu 14vrk aikana tilauksen tekemisestä.

Tuotteiden vaihto
Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen kokoon tai tuotteeseen on uudesta toimituksesta maksettava postikulut 5,90€.

Pakkausmateriaali

Lähetettävät tuotteet pakkaamme ensisijaisesti kierrättäen meille saapuneet pahvilaatikot kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti.

Maksutavat

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Maksutoimeksiantopalvelua käyttäessäsi sinua sitoo seuraavat ehdot: Maksutoimeksiantopalvelun ehdot. (english)

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay, Masterpass ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto ja Mash (ent. Euroloan). Collector tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot. 
Ehdot löydät Checkoutin nettisivulta tästä linkistä:
https://www.checkout.fi/ehdot-ja-sopimukset/maksuehdot